10 Kasım 2014 Pazartesi

HAŞHAŞLI DOLAMA

  malzemeler
1 sb süt
1 sb sıvıyağ,
1sb ılık su,
3 kaşık seker,
1 tatlı kaşığı tuz
1 yumurta,
1 kaşık kuru maya yada 1 kuçuk yaş maya ,
aldığı kadar un

İÇ MALZEME
1 sb çekılmış haşhaş,ve zeytınyağı

  YAPILIŞI
öncelikle sutun içerısıne mayayı atıp az şekerle bekletelım ve dığer yandan sırayla malzemelerı ekleyelım,ve mayalı sutute ekleyıp azar azar un ekleyerek bıldığımız poğaça hamuru gıbı yapalım ve hamuru 20 dakıka kadar bekletelim,mayalanan hamurdan mandalına buyukluğunde bezeler yapalım ve bayağı ınce olacaş sekılde yanı 1cm kalınlığında açalım ,ben masaya göre bıraz kükük beze yaptım,ve iç harcı olan haşhşla .zyağını ıyıce karıştırıp açtıdım hamura surdum ve dolayıp şekıdekı gıbı kestım uzerıne bışey surmeden sıcak fırında 25 dakkıka kadar ,pişirdım kızarana kadar,180 dececede.harıka bır lezzet bende ılkkez yaptım ve herkes çok beğendı,en kısa zamanda yenıden yağacağım,AFIYET OLSUN

1 yorum: